Webmail   |   Acceso socios
43º33’17.80”N 6º05’3.79”W

Personajes populares- Carmen Gayol

2009 / 12 / 18

Personajes populares

Carmen Gayol "La Gayola"

La pallabra "gayola" tien dos significaos bien diferentes, dependiendo de la llingua na que se use. En castellano ye una gochada que val más nun comentar y que tien que ver colos vicios solitarios. N'asturianu ye alegría.

Ta claro polo tanto que a Carmen Gayol, a la que en San Esteban tol mundo llama "La Gayola" con total naturalidá, y- va la llingua asturiana, anque a ella ye ro­ceana cola normalización. Carmen Gayol ye la alegría fecha muyer y paren capaz de levanta-y la moral a un muertu a risotadas, d'esas llargas, espontáneas y estruondo­sas que formen parte de la so personalidá y que se oyen inevitablemente por tolos chi-gres polos que para esta moza, que son toos los del Baxu Nalón.

La Gayola acaba de celebrar un añu más el so cumpleaños nel chigre de La Barra, pero podía entamalu guapamente nel Muelle, porque monta tolos años unas fo­lixas que compiten coles fiestes del Carmen. Como ye una de las personas más po­pulares de San Esteban y ente sus virtudes ta rendir culto a la amistó, xunta tolos añosa una legión de collacios a los que une sobre too el cariño a una persona tan vi­talista, que si nun existiera habría que inventala, porque ye como un amuleto qu'es­panta las tristuras d'esta vida.

A La Gayola gusta-y la folixa, la nuechi, la tertulia, el cine, la lliteratura, la música, la xinta y los honres calvos, pero la verdá ye que si nun liga colos de pelo abundante ye porque nun y-peta, porque tien cuerpo, cara y garbo pa triunfar onde se lu proponga.

Vive col fin, cola madre y col hennanu, éstos últimos dependientes, pero re­almente somos munchos más los que dependemos d'ella, porque si tener un amigu o una amiga ye tener una ayalga, contar con una como La Gayola ye como si además el cofre del tesoro contuviera el elixir de la felicidá.

Si Armando Grande ye cronista de Muros sin tar nombran pal cargu, La Ga­yola ye "Agente de Desarrollo Local" tamién sin títulu nin reconocencia oficial, por­que ye una impagable relaciones públicas, sin necesidá de despachu nin sueldu. Mucha xente se fai habitual o vecina de San Esteban dempués de conocer a esta mo­za polos chigres o nel Club Naútico, onde trabaya. Ye un trabayu la cuenta pella, que ta siempre remando a favor del viento, porque ye la forma más segura de vencer a to­los temporales de la vida.

Fuente: Año IX • Número 35 La Ilustración

Volver al listado

Imágenes

Personajes populares- Carmen Gayol

Pulse para ampliar